Jakie zlecenia dla serwisantów samochodowych są najpopularniejsze?
Wraz ze wzrastającą liczbą aut coraz większe jest również zapotrzebowanie na takie usługi, jak serwisowanie samochodów. Podczas przeglądów sztab ludzi pracuje nad tym, aby nasz samochód został kompleksowo zbadany pod każdym względem. Nawet najdrobniejsza usterka może bowiem powodować spore zagrożenie na drodze. Do najczęstszych usług, jakie wykonują serwisanci pracujący w warsztatach samochodowych należą przede wszystkim wymiana części samochodowych czy bieżące naprawy. Nieraz istnieje potrzeba pozostawienia auta na kilka dni w warsztacie po to, aby dokładnie i precyzyjnie zamontować dane elementy lub usunąć usterkę. W takich przypadkach często możemy spodziewać się zapewnienia nam transportu ze strony serwisu samochodowego.
Serwisowanie samochodu ? dlaczego tak rzadko?
Jak wiadomo, większość osób wybierających się do serwisu samochodowego decyduje się na ten krok w związku z nagłą, awaryjną sytuacją i ciągle utrzymującymi się problemami z samochodem. Oczywiście, obowiązkowe są również przeglądy aut, jednak oprócz pobieżnego sprawdzenia działania naszego samochodu mało kto decyduje się na bardzo wnikliwą diagnostykę samochodową. Jest to przede wszystkim związane z kosztami, które trzeba ponieść w związku z nieraz bardzo kosztownymi naprawami i wymianami części samochodowych. Niejednokrotnie naprawa okazuje się również nieopłacalna, ponieważ przewyższa wartość samochodu. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem byłaby sprzedaż samochodu.
Alternator - definicja
Alternator ? prądnica prądu przemiennego, często trójfazowa. Służy do zmiany energii mechanicznej w prąd przemienny. W alternatorze prąd jest wytwarzany w nieruchomych uzwojeniach stojana przez wirujące pole magnetyczne wirnika. Stosowany jest powszechnie jako źródło prądu w pojazdach mechanicznych. Pierwszy alternator skonstruował Nikola Tesla w 1891 i opatentował go w USA pod numerem 447921.
Alternator jest znacznie wydajniejszy i bardziej niezawodny od prądnicy prądu stałego, gdyż w przeciwieństwie do prądnicy główne uzwojenia robocze są w stojanie, a nie w wirniku, dzięki czemu nie ma potrzeby stosowania komutatora. Alternator jest wzbudzany podobnie do prądnicy prądu zmiennego przez uzwojenia wirnika, ale w alternatorze znajduje się jedno uzwojenie nawinięte osiowo, a wykonane z ferromagnetyka elementy kształtują odpowiednio pole magnetyczne w taki sposób, by podczas obrotu wirnika zmieniało się pole magnetyczne przenikające uzwojenia statora (stojana).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator