Badania ankietami i inne działania marketingowe

ane statystycznie pozwala nam zorientować...się, że nieodłącznym ich atrybutem jest losowość. Przede wszystkim wynika to z losowej natury badanych wielkości. Na przykład wzrost człowieka jest uwarunkowany ogromną ilością czynników

Badania ankietami i inne działania marketingowe Ogólnie dobrze jest poznać swojego potencjalnego klienta, a to niezawodna metoda, aby to zrobić. Co musisz wiedzieć o rynku?

Statystyka na początek

Już pierwszy rzut oka na wielkości badane statystycznie pozwala nam zorientować...się, że nieodłącznym ich atrybutem jest losowość. Przede wszystkim wynika to z losowej natury badanych wielkości. Na przykład wzrost człowieka jest uwarunkowany ogromną ilością czynników, takich jak genetyka, dieta, środowisko, przy czym niektóre z nich również mają losową naturę. Zgodnie z zasadami mechaniki kwantowej na pewnym poziomie obserwacji wszystkie zjawiska mają charakter losowy.

...
Jak widać, losowość zjawisk jest niejako wpisana w definicję metod statystycznych. Dlatego właśnie statystykę łączy bardzo ścisły związek z teorią prawdopodobieństwa, działem matematyki dzięki któremu jesteśmy w stanie poradzić sobie z niepewnością.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka#Pocz.C4.85tki_statystyki


Marketing definicja

Marketing ? proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość Kotler, Keller, 2011. Najkrótsza definicja marketingu brzmi ?zaspokajać potrzeby, osiągając zysk?.

Dobrze rozumiany marketing to nie zestaw trików i działań doraźnych, lecz przemyślana strategia i wynikająca z niej taktyka działania, dostosowane do docelowych odbiorców, oparte na wiedzy i badaniach, osadzone mocno w realiach rynkowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing


Target

Grupa docelowa dla danego produktu jest o tyle istotna, że dzisiaj mało który producent decyduje się na wypromowanie nowego produktu bez skonfrontowania tego z danymi statystycznymi.

Tyczy się to nie tylko dużych koncernów spożywczych, dużych sieci restauracji czy markowych sieci ciuchów. Również koncerny farmaceutyczne polegają na takich danych. Bo przecież trzeba podążać za potrzebami konsumenta- a nie ma na to lepszej metody niż 'zapytanie' konsumenta czego potrzebuje. Można też taką potrzebę stworzyć, ale to kwestia na inny artykuł.