HTML 5 Wikipedia
HTML5 ? język wykorzystywany do tworzenia i prezentowania stron internetowych www. Jest rozwinięciem języka HTML 4 i jego XML-owej odmiany (XHTML 1), opracowywane w ramach prac grupy roboczej WHATWG (Web Hypertext Application Technology Working Group) i W3C1.
Jest to konkurencyjna specyfikacja w stosunku do specyfikacji XHTML 22, której rozwój został porzucony 2 lipca 2009 roku ? wsparcie wszystkich środowisk i producentów przeglądarek ukierunkowane jest na HTML 53. Nazwę można zapisywać jako HTML 5 ? jako wersję lub HTML5 ? jako nazwę. Prace nad specyfikacją zostały ukończone w 2014 roku ? 28 października standard został oficjalnie wydany jako rekomendacja W3C4. Dwa lata później ? w 2016 roku ? ma być gotowy HTML 5.1; wówczas ma być także zaprezentowany szkic standardu HTML 5.256.
Główna różnica pomiędzy HTML 5 a XHTML 2 polega na tym, że HTML 5 jest pisane z myślą o kompatybilności wstecznej, podczas gdy XHTML 2 zrywało z kompatybilnością.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/HTML5
Jak założyć sklep internetowy?
W ostatnich latach rynek sprzedaży internetowej zdecydowanie bardzo się rozwinął. Sprzyja temu nie tylko wprowadzenie na przykład internetowej bankowości, ale również fakt, że z zakupów przez Internet korzystają pokolenia, dla których ten wynalazek jest niezbędny do życia.
Obecnie w sieci możemy nabyć już nie tylko trwałe artykuły, sprzęt gospodarstwa domowego, ubrania czy buty, ale także żywność. Jak założyć taki sklep? Najprostszym rozwiązaniem w tym zakresie jest wybranie się do firmy zajmującej się tworzeniem sklepów internetowych. Po przedstawieniu oczekiwań w tym zakresie nad naszym projektem będzie pracowało wiele osób tak, aby efekt końcowy był całkowicie dla nas satysfakcjonujący.
Korzyści e-commerce w Wikipedii
Korzyści wynikające ze stosowania e-commerce jest wiele, najważniejsze z nich to:
oszczędność kosztów funkcjonowania i wyposażania biur, zmniejszenie liczby personelu, skrócenie kanałów dystrybucji (uproszczenie obiegu dokumentacji), zwiększenie prostoty kontaktu z klientami, całkowita lub częściowa rezygnacja z korzystania z magazynów,
zwiększenie ergonomii pomieszczeń ze strony producenta, tak jak przeznaczenie fizycznej powierzchni sklepu np. na produkcyjną bądź składową,
możliwość indywidualizacji kontaktu, rozumiana jako komunikacja z konkretnym odbiorcą (tzw. model one to one),
interaktywność, czyli ułatwione zapamiętywanie prezentowanych treści,
elastyczność,
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny