Strona internetowa to podstawa internetowego marketingu. Powinna być dostosowana do wymagań współczesnego odbiorcy. Szukasz taniej strony dla firmy?
Web designerzy i ich narzędzia
Technologii wykonywania stron z roku an rok jest coraz więcej. Co prawda używają one tych samych języków i skryptów, jednak w najnowszych wersjach. Obecnie używane frameworki do tworzenia stron bardzo ułatwiają programistom i web designerom ich prace.
Animacje, responsywność i dostosowanie do użytkownika to najważniejsze cechy nowoczesnych projektów i realizacji. Użytkownik jest tutaj najważniejszy, ponieważ to on jest odbiorcą treści prezentowanych na stronach i to dla niego te treści powinny być publikowane. Warto zadbać o czytelność i spójność całości strony, tak aby użytkownik mógł bez problemu znaleźć to czego potrzebuje.
Trudne słowo na dziś - usability
Dobry projekt strony to nie atakujące z każdej strony wodotryski, lecz tzw. usability. Ten termin znaczy tyle, co "użyteczność" i zawiera w sobie kilka istotnych funkcji. Strona internetowa powinna być dla użytkownika: przyjazna, intuicyjna, prosta w obsłudze, przyjemna w odbiorze. Jeśli potencjalny klient odwiedzi taką stronę, to z pewnością będzie zainteresowany ofertą takiej firmy i chętniej nawiąże współpracę. Nie zawsze ten najładniejszy projekt, będzie tym najlepszym. Ludzi często odrzuca wizualny chaos i trudność w uzyskaniu interesujących ich informacji. Pamiętaj - po pierwsze usability!
Znaczenie firmowej strony
Internet jest jednym z najkorzystniejszych kanałów reklamowych. Trzeba sobie zdawać sprawę, że to właśnie dzięki wirtualnej sieci można opublikować własną stronę internetową. Właściciele firm powinni jednak zadbać, by strony takie zostały stworzone w taki sposób, by przyciągnąć potencjalnych klientów, a nie ich zniechęcić. Powinna zawierać także wszystkie niezbędne informacje. Niestety, źle zaprojektowana strona lub taka, na której nie znajduje się wystarczająca ilość informacji, może wyglądać jak niezadbana siedziba firmy. Tworzenie strony powinno opierać się na konsultacjach z potencjalnymi klientami, by dowiedzieć się, co chcieliby na takiej domenie znaleźć. Mając do czynienia z restauracją, należy zamieścić nie tylko jadłospis i cennik, ale nie powinno zabraknąć również danych kontaktowych. W taki sposób, klient będzie miał możliwość sprawdzenia, pod jakim numerem powinien dokonywać zamówień. Warto także zadbać o szansę zamieszczania opinii na temat dań, ponieważ klienci, którzy jeszcze nie korzystali z naszych usług, będą mogli dowiedzieć się, co myślą o naszych daniach inne osoby.