Pozycjonowanie z punktu widzenia pozycjonera to nie jest taka łatwa praca. Wielu przedsiębiorców nie ogarnia, dlaczego nie ma błyskawicznym efektów, lub...
Pozycjonowanie z punktu widzenia pozycjonera to nie jest taka łatwa praca. Wielu przedsiębiorców nie ogarnia, dlaczego nie ma błyskawicznym efektów, lub czemu to tyle kosztuje.
Trzeba zrozumieć jedną prostą rzecz - to, że SEO jest coraz bardziej popularne i staje się czymś tak oczywistym dla firmy, jak strona www, ma to swoje plusy i minusy.
Wiadomo, że pozytywne jest to, że zwiększa się liczba zainteresowanych usługą firm. Za tym jednak zwiększa się także konkurencyjność w branży, co czasami wypada dość kuriozalnie. Pozycjonowanie dopisują sobie do oferty prawie wszyscy, którzy zajmują się czymkolwiek związanym z internetem. Albo i nie związanym. Bo jeszcze rozumiem firmy zajmujące się tworzeniem stron, lub prowadzeniem fejsbukowych fanpejdży. Ale... Poligrafia? Naprawdę? Tak - naprawdę.
Tu jest dobry moment, żeby spojrzeć na drugą stronę medalu. A jest nią wzrost konkurencji w Google. Firmom się wydaje, że SEO nie może być drogie. Cóż - może na jakieś wyjątkowo mało konkurencyjne frazy da się niedrogo. Ale takich jest już coraz mniej. Szkoda, bo prowadzi to do niezdrowej konkurencji cenowej, która tak naprawdę nie jest korzystna dla nikogo.