Mechanika samochodowa - podstawowe fakty

łatwość uzyskiwania wysokich obrotów pracy, stosunkowo wysoka uzyskiwana moc, dość lekka konstrukcja, niezbyt skomplikowana konstrukcja układu zasilania.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowymWarto

Mechanika samochodowa - podstawowe fakty

O zaletach silnika iskrowego

Zaletami silnika iskrowego są:

łatwy rozruch niezależnie od temperatury zewnętrznej silnika,
dobra szybkobieżność (szybka reakcja na "dodanie gazu"),
łatwość uzyskiwania wysokich obrotów pracy,
stosunkowo wysoka uzyskiwana moc,
dość lekka konstrukcja,
niezbyt skomplikowana konstrukcja układu zasilania.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym


Warto wiedzieć

Termostat ? urządzenie lub element urządzenia utrzymujący ("-stat") zadaną temperaturę ("termo-") poprzez aktywne działanie. Czasami nazwa rozciągana jest też na urządzenia o charakterze biernym utrzymujące temperaturę dzięki dobrej izolacji cieplnej np. termos lub naczynie Dewara lub wykorzystujące zjawiska przebiegające w określonych temperaturach np. łaźnia wodna.

w naukach eksperymentalnych - kompletne urządzenie utrzymujące stałą temperaturę zawierające układ sterowania oraz wyposażone w (najczęściej elektryczny) układ grzewczy oraz chłodzący,
łażnia wodna, łaźnia olejowa, łaźnia powietrzna, łaźnia piaskowa
inkubator (cieplarka)
układ sterujący, utrzymujący stałą temperaturę - (zawierający układ pomiaru temperatury oraz układ włączający urządzenia dostarczające ciepło lub odbierające ciepło z układu), np.
termostat - element układu chłodzenia silnika spalinowego w samochodzie - urządzenie jest automatycznym zaworem otwierającym się w wyniku wzrostu temperatury, umieszczanym w odpływie czynnika chłodzącego z bloku silnika do chłodnicy
układ sterujący klimatyzatora,
układ sterujący pracą chłodziarki (lodówki), zamrażarki,
układ sterujący pracą grzałki akwarystycznej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Termostat


Co to takiego silnik krokowy?

Silnik krokowy, silnik skokowy ? silnik elektryczny, w którym impulsowe zasilanie prądem elektrycznym powoduje, że jego wirnik nie obraca się ruchem ciągłym, lecz wykonuje za każdym razem ruch obrotowy o ściśle ustalonym kącie.

Dzięki temu kąt obrotu wirnika jest ściśle zależny od liczby dostarczonych impulsów prądowych, a prędkość kątowa wirnika jest dokładnie równa częstotliwości impulsów pomnożonej przez wartość kąta obrotu wirnika w jednym cyklu pracy silnika.

Kąt obrotu wirnika pod wpływem działania jednego impulsu może mieć różną wartość, zależnie od budowy silnika ? jest to zwykle wartość od kilku do kilkudziesięciu stopni. Silniki krokowe, zależnie od przeznaczenia są przystosowane do wykonywania od ułamków obrotu na minutę do kilkuset obrotów na minutę.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_krokowy