Naprawa komputera to rzecz nie łatwa

Jak naprawić laptopa?Ostatnimi czasy to głównie laptopy lądują w serwisach. Może to dlatego, że jest ich znacznie więcej niż stacjonarnych komputerów PC a może dlatego, że się bardziej psują? Odpowiedzią na to pytanie jest racz

Naprawa komputera to rzecz nie łatwa Sprzęt komputerowy się psuje, niestety zawsze w najgorszej chwili. Często nie ma innej opcji i musimy wezwać , żeby go serwisować. Dzisiaj właśnie o serwisach komputerowych.

Jak naprawić laptopa?

Ostatnimi czasy to głównie laptopy lądują w serwisach. Może to dlatego, że jest ich znacznie więcej niż stacjonarnych komputerów PC a może dlatego, że się bardziej psują?

Odpowiedzią na to pytanie jest raczej znacznie większa liczba komputerów przenośnych niż stacjonarnych. A jednocześnie ich serwis jest znacznie trudniejszy z uwagi na znaczną miniaturyzację.

Dla amatorów już samo zdjęcie obudowy laptopa jest sporym wyzwaniem. Oczywiście mowa tu o zdjęciu tej obudowy bez uszkodzenia i zmontowaniu z powrotem. Nie jest to takie proste - nawet śrubki w laptopie mogą stanowić problem. Praktycznie wszystkie mają ten sam format gwintu ale mają różne długości. Dłuższe są śrubki mocujące zawiasy matrycy - wkręcenie ich w innym miejscu może spowodować poważne uszkodzenie.


O serwisowaniu laptopów

Serwisowanie komputerów stacjonarnych jest znacznie prostsze (i tańsze) niż laptopów. Przede wszystkim znaczenie mają rozmiary - dostęp do poszczególnych komponentów PC jest całkiem łatwy, natomiast już samo rozkręcenie laptopa to wyzwanie. Z tego powodu, jeżeli nasz komputer przenośny ulegnie uszkodzeniu, warto wybrać profesjonalnego serwisanta - naprawdę łatwo jest niechcący coś uszkodzić. Liczmy się jednak z ceną - sam koszt części do laptopów jest wyższy, mimo że mają one niższe parametry (w porównaniu do PC), do tego praca związana z naprawą jest znacznie więcej warta, ponieważ wymaga więcej czasu, większej precyzji i większych umiejętności.


Czy serwisowanie komputera się opłaca?

Czy warto serwisować komputer, czy też lepiej kupić nowy sprzęt? Cóż - jeśli nie mamy już gwarancji to czasem się zastanawiamy, czy nie powinniśmy kupić nowego urządzenia. Producenci bardzo chcą, żebyśmy tak myśleli. Jednak bardzo często problem da się naprawić niewielkim kosztem, nawet jeżeli uszkodzona jest płyta główna - będziemy kilkaset złotych "do tyłu" a nie kilka tysięcy. Ba - czasami warto przemyśleć, czy opłaca się wysyłać komputer na naprawę gwarancyjną. Bardzo często okazuje się, że jednak ta naprawa nie zostanie wykonana na koszt producenta, ponieważ sprzęt został rzekomo zalany,. Wtedy albo spotka nas odmowa, albo sami będziemy musieli ponieść koszty. Niestety - trzeba się uzbroić w cierpliwość, jeśli chcemy by producent spełnił swoje obietnice.