O szkoleniach

y pracy to pracodawca ma obowiązek...sporządzenia dokumentacji powypadkowej BHP. Jest to dość wymagające zadanie dlatego z pewnością warto w tej sprawie zdać na specjalistów. Natomiast z innej strony na to patrząc. Jeśli z powodu

O szkoleniach szkolenia bhp
Warto sprawdzić


tytułu ubezpieczenia

Korzystając z wolnej chwili chciałbym zaktualizować swojego bloga. Tym razem chcę napisać na temat kursy bhp.

Jeśli w firmie dojdzie do wypadku przy pracy to pracodawca ma obowiązek...sporządzenia dokumentacji powypadkowej BHP. Jest to dość wymagające zadanie dlatego z pewnością warto w tej sprawie zdać na specjalistów. Natomiast z innej strony na to patrząc.

Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową. Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego. W tym temacie dodam jeszcze jedno.

Prowadzenie firmy jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych rzeczy. Pisałem już o metodach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie stresu i oddać innym część swoich obowiązków - warto oddać firmom zewnętrznym np. sprawy BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie opłaca się tworzyć etatu specjalisty bhp. Teraz o czymś innym.

Możliwe, że nie wszyscy wiedzą ale obowiązek przeprowadzania okresowych szkoleń bhp nie wynika tylko z dobrej woli i dbałości pracodawców. Szkolenia bhp są obowiązkowe na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U. 2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Odniosę się jeszcze do innej kwestii.

W każdym fachu zanim się rozpocznie konieczne będzie zapoznanie się ze stanowiskiem pracy. Oprócz tego niezbędne jest odbycie kursu BHP - jest to szkolenie wstępne. I o ile zwykle pracodawca przyjmując nowego pracownika i tak musi go zapoznać ze szczegółami pracy w jego firmie to o ile pracownik wcześniej pracował w tym samym zawodzie to nie musi odbywać wstępnego . Oprócz tego chciałbym napisać także o:

W Polsce nie brakuje firm specjalizujących się w bhp. Aczkolwiek nie wszystkie oferujące takie usługi mają status ośrodka bhp. Po prostu nie wszyscy mają możliwość organizowania u siebie szkoleń. Z innej strony patrząc.


może prowadzić

kursy bhp to może być ciekawy temat. Mam jeszcze kilka fajnych informacji.

Czy jako właściciel firmy opłaca się narażać się na stres i ryzyko związane z obsługą bhp w naszej firmie? Myślę, że nie warto - bo nawet jeśli nie popełnisz żadnych błędów to zużywasz mnóstwo swojego czasu. Bardziej będzie się opłacało więcej pracować nad rozwojem firmy a bhp oraz księgowość przekazać do firmy zewnętrznej. To jest właśnie dobrodziejstwo outsourcingu. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę.

Bezpieczeństwo i higiena pracy w przypadku pracy w biurze lub po prostu przy komputerze ma spore znacznie, posłuchacie dlaczego:
Przy pracy przy komputerze krzesło ma spore znacznie - wiadomo, że od siedzenia przez kilka godzin na źle dobranym krześle nic nam się nie stanie. Ale takie siedzenie i praca dzień w dzień może prowadzić do całkiem poważnych urazów i zwyrodnień. Wystarczająco dobre krzesło do komputera powinno mieć profilowane siedzisko z możliwością regulacji wysokości (najlepiej jeszcze kąta pochylenia) oraz odpowiednio profilowane oparcie. Oparcie musi porządnie przytrzymywać plecy - jak fotel kierowcy rajdowego. Bez tego można się "połamać". Życzę bezpiecznego używania kompa. Odniosę się jeszcze do innej sprawy.

Już nawet szkolenia przez internet poprawiają bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem, że materiały szkoleniowe są opracowane fachowo. Oczywiście takie szkolenie musi być prowadzone przez uprawnioną firmę bhp. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.

Chyba nie jeden właściciel firmy myślał nad tym w jaki sposób oszczędzić czas. Najlepszym sposobem na to jest delegowanie części zadań do firm zewnętrznych - taki outsourcing pozwala na bardziej profesjonalne wykonanie zadań i oszczędność czasu. Wiele korzyści z niewielką cenę. Teraz o czymś innym.

Zapewne wielu pracodawców zastanawia się nad tym gdzie wysłać pracowników na szkolenie w zakresie BHP. Jest wiele firm zajmujących się tą branżą aczkolwiek należało by zwrócić uwagę na to czy posiadają status ośrodka szkoleniowego. Warto zastanowić się także nad czymś innym.


na inną rzecz

kursy bhp to prawdopodobnie dla Ciebie internauto być mało interesujące ale dla mnie to moja praca i zainteresowanie. Dlatego napiszę jeszcze kilka słów.

Chyba znacie tą historię, że każdy stolarz jest bez rąk? Prawdopodobnie tak było kiedyś, zwłaszcza za czasów PRLu - głównie przez bardzo kiepskie maszyny czy też sprzęt własnej konstrukcji. Podobnie wygląda kwestia sprawy, którą zaraz poruszę.

Być może sprawa szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy kojarzy się z czymś dość kłopotliwym. W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba oczywiście zapłacić za sam fakt kursu. Dodatkowy kosztem jest przejazd i stracony czas pracowników. A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.

Cel okresowych szkoleń bhp jest następujący utrwalenie wiadomości bhp zdobytych w czasie zapoznanie pracowników z najnowszymi rozwiązaniami techniczno-organizacyjnymi
W tym temacie dodam jeszcze jedno.

Być może nie każdy o tym wie ale obowiązek przeprowadzania okresowych szkoleń bhp nie wynika tylko z dobrej woli i dbałości pracodawców. Szkolenia bhp są obowiązkowe na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy - Dz.U. 2005 nr 116 poz. 972 ze zmianami Teraz o czymś innym.


też BHP

Tym razem temat nieco inny niż poprzednio. Aczkolwiek wszystko kręci się wokół jednego.

Jeśli z powodu naruszenia zasad BHP lub z innych powodów nasz pracownik ucierpi w wypadku przy pracy to jako pracodawca jesteśmy zobowiązani sporządzić dokumentację powypadkową. Stosowne dokumenty należy również dostarczyć do ZUS - żeby nasz pracownik mógł uzyskać świadczenie z tytułu ubezpieczenia wypadkowego. Teraz o czymś innym.

Czy warto samemu zajmować wszystkimi sprawami w własnej firmie? Jasne, że można trochę zaoszczędzić prowadząc samemu księgowość i zajmując się kwestiami BHP. Jednak musisz pamiętać, że nasz czas kosztuje - można go przecież przeznaczyć na pracę w firmie. Oprócz tego chciałbym napisać także o:

Outsourcing polega na przeniesieniu części zadań z naszej firmy na firmę zewnętrzną. Często spotykanym wykorzystaniem tego rodzaju kompleksowych usług jest księgowość czy też BHP. Warto zastanowić się także nad czymś innym.

Być może kwestia szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy kojarzy się z czymś dość problematycznym. W końcu trzeba wysłać pracowników do ośrodka szkoleniowego żeby odbyli to szkolenie, trzeba oczywiście zapłacić za odbycie kursu. Dodatkowy kosztem jest dojazd i stracony czas pracowników. A co jeśli można by zrobić szkolenie w firmie? To jest możliwe. To tyle. Spójrzmy jednak na inną rzecz.

Prowadzenie firmy jest jedną z bardziej stresujących i czasochłonnych zadań. Pisałem już o sposobach oszczędności czasu. Warto też oszczędzić sobie nerwów i oddać innym część swoich obowiązków - warto oddać firmom zewnętrznym np. sprawy BHP czy rachunkowość. Zwłaszcza w małych firmach gdzie nie opłaca się tworzyć etatu specjalisty bhp. Natomiast z innej strony na to patrząc.