Dostosowanie menu do indywidualnych potrzeb dzieci
Dzieci przebywają w przedszkolu od wczesnych godzin porannych do późnych godzin popołudniowych, a nawet wieczornych, dlatego podawane są im różne posiłki. Zawsze jednak, zanim kuchnia zdecyduje się na serwowanie dzieciom konkretnych posiłków, przeprowadzi wywiad z rodzicami dziecka dotyczący jego upodobań kulinarnych i na tej podstawie będzie się starała przygotowywać najbardziej smaczne dla dzieci posiłki. Na śniadanie podawana może być kromka chleba z dżemem lub kawałkiem dobrej szynki, a do tego herbata lub kakao. Natomiast na pierwsze danie podana zostanie zupa odpowiadająca smakowo większości dzieciom, a po upływie jakiegoś czasu również drugie danie. Dzieciom, które wychodzą ostatnie z przedszkola, podany zostanie również podwieczorek.
Ćwiczenia powiększające zasób słów u dzieci
Dzieci przedszkolne często borykają się z jakimiś problemami z wyraźną mową. Wprawdzie uważa się, że do pewnego wieku dzieci mają prawo jeszcze mówić niewyraźnie i nie trzeba się tym przejmować, ale są także takie wady wymowy, które powinny być ćwiczone od najmłodszych lat życia, a wówczas dziecko ma szansę na to, że zacznie mówić wyraźnie. Dlatego w przedszkolu zatrudniony jest również logopeda, który prowadzi zajęcia z dziećmi i jeżeli stwierdzi wystąpienie u któregoś dziecka problemów z mową, to może zlecić jego rodzicom wykonywanie regularnych ćwiczeń logopedycznych z dzieckiem. Sam stara się również wykonywać z dziećmi takie ćwiczenia. W przedszkolu organizowane są także zajęcia mające na celu powiększenie zasobu słów używanych przez dziecko.
Słuchanie obcojęzycznych piosenek
W niektórych przedszkolach prowadzona jest nauka języków obcych. Najczęściej uczonym językiem jest język angielski, ale może to być też język niemiecki czy włoski w zależności od profilu przedszkola i ustaleń z rodzicami. W ramach zajęć językowych dzieci mogą słuchać kaset z obcojęzycznymi rozmówkami, fakt, że ich nie rozumieją nie odgrywa tak wielkiej roli, ponieważ chodzi o to, aby dzieci po prostu oswoiły się z językiem. Puszczane są im także obcojęzyczne piosenki, które dzieci na pewno szybko podchwycą i zaczną śpiewać, a dzięki temu będą nabierały wprawy w wymowie. Uzupełnieniem dla takich zajęć jest prowadzenie plastycznych zajęć językowych. Polegają one na kolorowaniu rysunków, na których znajdują się angielskie słówka, przypisane do konkretnych zdarzeń.