Transport lotniskowy
Organizacja zagranicznej wycieczki to sprawa wymagająca niełatwych przygotowań, a co za tym idzie trzeba poświęcić na to odpowiednią ilość czasu. Ważnym aspektem jest oczywiście transport na lotnisko (jeżeli lecimy za granicę) lub na miejsce docelowe w przypadku wycieczki krajowej. Wiadomo, że w pierwszym przypadku ciężko pojechać samochodem, ponieważ parkingi przy lotniskach są dość drogie, a przecież nie warto przepłacać. W takim wypadku sporo ludzi decyduje się na przewozy grupowe autokarem czy autobusem, jednak i to, nie zawsze się sprawdza.
Optymalnym rozwiązaniem wydaje się być podróż taksówką. Dojedziemy o takiej godzinie o jakiej chcemy, nie jesteśmy przecież uzależnieni od żadnego rozkładu jazdy, jak w przypadku podróży autobusem czy pociągiem. Do tego dotrzemy na miejsce szybciej i bezpiecznie. A co najważniejsze wyjdzie to taniej niż pojechanie własnym autem i zaparkowaniem go na lotnisku.
Beardmore taksówki Londyńskie
Beardmore Motors Ltd. ? dawne brytyjskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją samochodów. Istniało w latach 1919 - 1966.
...
Skoncentrowano się na montażu samochodów osobowych oraz taksówek. Pierwszy model 11/4 wyposażono w czterocylindrowy silnik o pojemności 1486 cm3. Zastąpiono go w 1923 roku modelem 12/30 z silnikiem o większej mocy 1854 cm3. Na bazie 12/30 stworzono wersję Super Sports. Prędkość testowano na torze Brooklands.
W 1925 roku zamknięto zakłady w Anniesland i przeniesiono produkcję do wytwórni taksówek w Paisley. Wprowadzono na rynek model 14/40 o pojemności 2297 cm3. Gdy zwiększono pojemność do 2391 cm3 przemianowano go na wersję 16/40. Zarzucono montaż czterocylindrowego o pojemności 4072 cm3, a w potem również pozostałe modele osobowe.
Większe sukcesy osiągano produkując taksówki, zwłaszcza dla Londynu właśnie w Paisley już od 1919 roku. Pierwszym modelem był Mk 1 cieszący się wysoką renomą. W 1923 wszedł model Mk 2, zastąpiony z czasem mniejszym, bardziej ekonomicznym Mk3. Po upadku koncernu William Beardmore and Company spółka Beardmore Motors Limited została wykupiona i produkcję w 1929 roku przeniesiono ze Szkocji do Londynu. Wówczas wprowadzono do produkcji serię "Paramount" z modelami Mk4 (1932), Mk5 (1935), Mk6 (1936).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Beardmore
Czy taksówka się opłaca?
Ceny za przejazdy taksówką na pierwszy rzut oka wydają się być wręcz astronomiczne. Cena 500 zł za przejazd z Warszawy do Łodzi dla kogoś korzystającego z komunikacji miejskiej to suma nie do zaakceptowania, jednak ma ona swoje uzasadnienie.
Kwota przejazdu taksówki dalekobieżnej to nie tylko koszt paliwa dojazdu, ale i powrotu taksówki do miejscowości początkowej. W cenę wliczone są także opłaty amortyzacyjne (zwrot kosztów i napraw pojazdów), opłata dla kierowcy (jego pensja) oraz w przypadku większej firmy kwota, którą zarabia sama firma. Podliczając te koszty można dojść do wniosku, że taka cena jest mimo wszystko dość uczciwa, a w zamian zyskujemy wygodę podróży oraz przejazd prosto do celu.