Przeróżne części samochodowe
Po jakie części samochodowe najczęściej sięgają właściciele samochodów? Jak się okazuje, w zależności od modelu auta i jego wieku istnieją różne potrzeby. Oczywiście, jest też wiele części samochodowych, które są nabywane przez wszystkich kierowców, niezależnie od kupowanego auta. Do takich części należą między innymi sezonowe opony, akcesoria do wycieraczek, które szybko ulegają zużyciu czy inne podobne elementy. Zależnie od potrzeb kierowcy można zainwestować również w tuningowe części do auta, a zamontowanie kilku takich elementów z pewnością sprawi, że nasz samochód nabierze specyficznego charakteru. Popularnością cieszą się także takie części samochodowe, które mogą zwiększyć komfort jazdy pasażera.
Sezonowe części samochodowe
W związku z położeniem geograficznym Polski jednymi z najczęściej wymienianych części samochodowych są opony. W zimie większość kierowców decyduje się na zamontowanie opon przeznaczonych na trudne warunki atmosferyczne. Zbyt długie korzystanie z określonego rodzaju opon może niekorzystnie odbić się na ich późniejszej sprawności. Dlatego też ważne jest, aby cyklicznie odbywającym się przeglądom towarzyszyło sprawdzenie stanu opon i tym podobnego wyposażenia. To właśnie podczas serwisowania samochodu można odkryć wiele defektów, które można w dość łatwy sposób usunąć, a które stanowią o bezpieczeństwie pasażerów korzystających z danego pojazdu. Warto więc dbać o dokładne sprawdzanie stanu naszego samochodu.
Czym jest tłok silnika?
Tłok silnika szczególny rodzaj tłoka połączony przegubowo (sworzniem) z korbowodem, wykorzystywany do odbierania energii mechanicznej spalanej mieszanki. Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem.
Tłok spełnia wiele zadań:
uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni),
przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu korbowego ? do wału korbowego,
prowadzi górną część korbowodu.
W procesie produkcji przeprowadza się selekcję tłoków pod względem wymiarów i masy. Pierwsza pozwala wybrać tłok o optymalnym luzie między tłokiem a cylindrem przy ograniczonej ilości braków podczas produkcji. Druga, selekcja tłoka w zależności od masy ułatwia wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego. Tłok funkcjonalnie dzieli się na: denko, piastę tłoka, część pierścieniową, część nośną.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok_(silnik_spalinowy)