to jedna z najbardziej rozwijających się branży internetowych. Prawie prawie każda firma ma witrynę w sieci, a świeżo powstałe chcą ją szybko stworzyć. Czy warto kupować stronę firmową?
Bezpieczeństwo transakcji internetowych
Rozwój elektronicznego handlu uzależniony jest w dużym stopniu od niezawodności standardów pozwalających na bezpieczne przeprowadzanie transakcji sieciowych. W przypadku sklepu internetowego o względnym bezpieczeństwie można mówić dopiero wówczas, gdy spełnione są przynajmniej cztery podstawowe założenia:
-możliwość potwierdzenia tożsamości obu stron transakcji.
-szyfrowany kanał transmisji na drodze klient ? sprzedawca zapewniający poufność przesyłanych informacji, przede wszystkim numerów kart kredytowych. Obecnie stosowanymi rozwiązaniami są protokoły szyfrujące SSL (Secure Sockets Layer) oraz SET (Secure Electronic Transaction).
-zabezpieczenie serwera sklepu przed dostępem do prywatnych informacji o klientach przez osoby do tego nieupoważnione.
-zabezpieczenie serwera sklepu przed celowymi atakami przeprowadzanymi zarówno z zewnątrz (z Internetu), jak i od środka (z sieci lokalnej przedsiębiorstwa).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny
E-sprzedaż
Sprzedaż internetowa rośnie z roku na rok i sklepy stacjonarne oferujące pewne grupy produktów maja coraz ciężej, aby skusić na zakupy u siebie. Ludzie zamiast tego wolą zakupy internetowe, nic dziwnego, przecież w internecie taniej.
Ci, którzy prześpią erę internetu i nie założą e-sklepu mogą powoli szukać innego zajęcia, ponieważ nie przetrwają w dobrym stanie następnych 10-15 lat. Zwłaszcza sklepy z elektroniką, której ceny w sklepach stacjonarnych są sporo wyższe niż na aukcjach internetowych. Dodatkowo poza sklepem można również próbować swoich sił na serwisach aukcyjnych.
Geneza E-commerce
Za pomocą systemów elektronicznej wymiany danych (ang. Electronic Data Interchange ? EDI) przedsiębiorstwa już na początku lat 80. drogą elektroniczną wymieniały się informacjami. System ten wykorzystywał synchroniczne połączenia pomiędzy dwoma serwerami i jednocześnie umożliwiał przekazywanie wszelkiego rodzaju informacji, jak np. terminów dostaw, zamówień kupna, czy też potwierdzeń płatności. EDI oferował przedsiębiorstwom wydajniejszy sposób przesyłania informacji niż tradycyjna poczta czy fax, lecz działał w sieci firmowej, co ograniczało jego zdolność do obsługi wielu użytkowników.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_elektroniczny