Zamawianie części samochodowych przez internet
W internecie prowadzonych jest wiele sklepów motoryzacyjnych. Są one otwarte w sposób wirtualny nawet dwadzieścia cztery godziny na dobę i przez siedem dni w tygodniu, a w związku z tym cieszą się ogromną popularnością wśród osób posiadających samochody, a zwłaszcza wśród takich osób, które dużo podróżują. Zamawianie części samochodowych w sklepach internetowych jest bardzo proste zwłaszcza dla osób, które bardzo dobrze znają się na samochodach. Natomiast kupno takich części może odbywać się na zasadzie wykonywania przelewów internetowych. Jedyną czynnością wymagającą od osoby kupującej części samochodowe przez internet większego zaangażowania będzie odbiór takich części. Najczęściej są one jednak dostarczane pod adres zamieszkania.
W oponie radialnej osnowa
Opona radialna (promieniowa)
W oponie radialnej osnowa ułożona jest promieniowo (radialnie ? stąd nazwa), czyli pod kątem 90°. Dla jej wzmocnienia stosuje się warstwy opasania. Takie ułożenie osnowy powoduje większą elastyczność boku opony, a warstwy opasania zapewniają usztywnienie bieżnika, co odpowiednio poprawia zachowanie się podczas jazdy po łuku i zwiększa powierzchnię styku opony z nawierzchnią.
Zalety (w stosunku do opon diagonalnych):
precyzyjne prowadzenie
mniejsze zużycie paliwa
Wady (w stosunku do opon diagonalnych):
niska odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne
konieczność stosowania tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu
Opona dętkowa
Opona dętkowa, opatentowana przez firmę Michelin w 1930 roku, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest dętka. Oponę dętkową oznacza się TT (z ang.: Tube Type).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna
Zasada działania
Zasada działania
Dociśnięcie szczęk do bębna odbywa się przy pomocy rozpieracza, który jest podłączony do mechanizmu sterującego. Rozpieracz wywiera nacisk na szczęki, powodując ich docisk do bębna. Za powrót i utrzymanie w położeniu braku tarcia szczęk odpowiedzialna jest sprężyna naciągowa.
Rodzaje układów ?rozpieracz-szczęki?
Dla rozpieraczy hydraulicznych:
Układ simplex ? dwa tłoczki rozpierające szczęki znajdują się we wspólnym cylinderku. W układzie tym jedna szczęka jest współbieżna, a druga przeciwbieżna. Wadą tego rozwiązania jest to, że naciski jednostkowe obu szczęk na bęben nie są jednakowe, a przez to zachodzi nierównomierne zużycie okładzin ściernych. Zaletą jest niższa cena i prostsza konstrukcja.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy