Bardziej złożona konstrukcja
Silniki stosowane do napędu lokomotyw spalinowych są budowane w układach od R6 wzwyż. Lokomotywy używane w Polsce mają silniki typu R6, V8, V12, V16 oraz silnik dwurzędowy (zob. ST43). Silnik widlasty V8 ma gorsze wyrównoważenie niż silnik R6, gdyż dopiero od 6 wykorbień wzwyż wału korbowego tzw. siły pierwszego i drugiego rzędu są sprowadzone do zera. W konstrukcjach współczesnych stopniowo odchodzi się od silników z liczbą cylindrów większą niż 12. Jest to spowodowane dużymi kosztami produkcji i serwisu tych silników, natomiast wysokie parametry robocze (moc, moment obrotowy) udaje się uzyskać poprzez wydajne układy doładowania silnika.
Cechy silnika widlastego
Zalety
Mniejsza długość silnika (krótszy wał korbowy)
Bardziej zwarta konstrukcja
Możliwość uzyskania dużych pojemności skokowych i dużych mocy
Wady
Bardziej złożona konstrukcja stopy korbowodu
Przy stosowaniu korbowodu doczepnego różna pojemność skokowa pomiędzy cylindrami pierwszego i drugiego rzędu (różnice pomijalne)
Przy pewnych kątach rozwidlenia skłonność do drgań silnika.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_widlasty
Jak znaleźć dobrego mechanika?
Każdy kto ma starszy, używany samochód na pewno doświadczył tego jak trudno jest znaleźć dobrego mechanika. Nie chodzi tu już nawet to to żeby był tani ale żeby przynajmniej był w stanie naprawić nasz samochód bez problemów.
Niestety rynek jest tak ogromny, że konkurencja jest niewielka - mimo, że warsztaty są niemal na każdym kroku to nawet najgorszy z nich ma więcej klientów niż jest w stanie przerobić. Natomiast ten kto się zrazi szuka innego mechanika - i w ten sposób ciągnie się pielgrzymka od warsztatu do warsztatu.
Jak znaleźć dobrego mechanika - najłatwiej z polecenia. Jeśli ktoś z naszej rodziny albo znajomych ma sprawdzonego fachowca i on pracuje w naszej okolicy to mamy problem z głowy. Natomiast jeśli mieszkamy na drugim końcu kraju pozostaje tylko samodzielne poszukiwania - najprostsza będzie metoda prób i błędów - ale będzie kosztowna. Pomocne mogą być komentarze i oceny w internecie - ale niestety wiele warsztatów nawet nie ma strony internetowej a samym ocenom nie zawsze warto wierzyć.
Kobieta ? kierowca
Chociaż według różnych stereotypów kobiety nie znają się zbytnio na motoryzacji, a kierowanie przez nie samochodami jest dość nieudolne, w dzisiejszych czasach wiele pań sprawnie korzysta z aut. Co więcej, niejedna kobieta pracuje na stanowisku zawodowego kierowcy, co często może się spotkać z uznaniem wśród mężczyzn. Nie brakuje również kobiet na takich stanowiskach, jak mechanicy samochodowi. Nie dajmy się więc zwieźć stereotypom ? choć w każdym z nich tkwi może ziarenko prawdy, na ogół posądzanie ludzi bez poznania ich osoby jest bardzo krzywdzące i nie powinno mieć miejsca. Kobiety w motoryzacji doskonale się odnajdują, być może dlatego, że wiele aut jest przeznaczonych właśnie dla nich.